killarna på catwalken har, size 00. ÄNTLIGEN!

Efter att jag läste DennisM's blogg om att det är mer supersmala killmodeller på catwalken allt mer nu så blev jag sugen på att leta upp lite fakta och bilder. Det stämmer! Läste på Daily intel New York om hur publiken hade reagerat och alla väntar spänt på badkläder-visningarna för att döma lite mer om vilka som är "healthy" oh blablabla.
Jag gillar det så mycket. Varför ska alla killmodeller vara så jävla biffiga?
Tillohmed Dolce&Gabbana har börjat med smalare killar under visningarna och det är ett stort bevis på att de smala killarna har looken mer och ser mer intressanta ut än biffiga, helt stekbrända och sönder tränade på visningen.
Dior-visningarna har alltid innehållt size 00 killar och det tycker jag är bra! Nu är det bara att fortsätta så och att mer designers börjar använda det med.
Jag vet att det kommer att hända! ;)



Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag förstår ditt argument om för muskulösa killar, men size zero är väl verkligen ingenting att sträva mot, varken för killar eller tjejer? Det är ohälsosamt och inte speciellt vackert!

Jag har aldrig förstått varför det antingen måste vara biffigt eller bensmalt, kan det inte bara få vara lite ... mittemellan?

2008-07-30 @ 19:26:56
URL: http://asymmetrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0